söndag 25 juli 2010

Onödigt dravel...

Jag får väl börja med att be om ursäkt för att detta inlägg inte har så mycket med tatueringar att göra. Det är mest onödigt dravel egentligen ;)

Idag är en sådan dag då jag känner att jag faktiskt fått gjort saker. Problemet är bara att jag aldrig blir nöjd ;) Har jag skissat och mailat bilder till tre kunder önskar jag att jag hade hunnit med minst fyra ;) Jag älskar att det har regnat hela dan iallafall :) Hade det vart fint väder hade jag definitivt gjort något annat. Målat sims-brädor, badat eller åkt hoj kanske. Sims-brädorna MÅSTE jag måla snart dock...

Jag har tagit fyra regniga promenader med Chewbacka/Kiwi/Hönden eller vad man vill kalla detta mystroll. Bästa sällskapet - inget tjat! :) Ätit tre gånger hittills (ni antecknar och viftar med intresseflaggorna nu va?;) Och snart kommer sambon hem med pizza. Hade lite beslutsångest men det fick bli en Acapulco. Hoppas den är god (har ju fortfarande inte provat alla pizzor som finns. De tolv första åren av mitt liv åt jag ju bara Vegetale/Vegetariana).

P!nk var as-jävla-super-mega-svinbra förresten! Extra tack till Lotta för sovplats och för en mysig dag på stan innan konserten!

De här semesterdagarna har jag även sytt en del inför Medeltidsveckan. Jag lovar att jag inte är någon sån där lajv-nörd (förlåt alla lajv-nördar, jag menar inget illa) men vägrar att gå omkring "civil" innanför muren. Dessutom behövde vi en "vin-gris" till alla bag-in-boxar med rosé som kommer att konsumeras.
     Jag ser verkligen fram emot det. Vår lilla familj, inklusive vårt låtsas-barn Bill (25 år gammal) och Kiwi såklart samt Lotta, Anders och deras tre kottar i en och samma lägenhet. Kommer bli hur mysigt somhelst! Dessutom har vi sagt att vi (tjejerna då) ska ta en tur runt muren på rullskridskor varje morgon - får se hur DET går ;)

Å så längtar jag till Leonard Cohen såklart... Har köpt biljett till mig och sambon. Han har inte lyssnat så mycket på Leonard Cohen innan. Och nu tänkte han att han skulle lyssna in sig lite... Och höll på att somna :/ Hmmmrmm, kanske Bill vill ta hans biljett? Eller om sambon kunde låna en rullstol till konserten... Jag orkar ju inte BÄRA ut honom när han har somnat. Rulla är ju en annan grej... Vi får se. JAG tycker iaf att det ska bli skitkul! Får jag bara se Tom Waits oxå, så kan jag dö sen.

Å nu kommer pizzan! Nya ägare oxå tydligen :) Spännande :)

Ha de fint!

Inga kommentarer: