fredag 18 juni 2010

Kam, sax och Heavy Metal-frisyr!


Jag inleder detta inlägg med en bild på Mötley Crüe. Förklaringen kommer längre ner... ;)



För ett tag sen kom några av frisörtjejerna på Jeanette & co hit till studion för att berätta om sitt nya projekt samt boka tid. Nya projektet bestod i att alla tjejerna på salongen skulle tatuera en kam och en sax någonstans på kroppen. Först ut, förra veckan, var Therese och Lisa. Tog ingen bild på Lisas kam och sax, men här är Thereses...



Man blir såklart inspirerad när man tatuerar frisörer med coola frisyrer. Jag håller ju på att spara till midjelångt hår igen. Men det hindrar ju mig inte från att göra ngt kul under tiden jag väntar på att det ska växa... Ett frö var sått ;) Sen var jag ju som sagt på Sweden Rock. Och blev ännu mer inspirerad. "Jag ska ha pudelfrisyr", sa jag till mig själv. Skrev ut några bilder på Mötley, Ratt mfl och tog med till Jeanette & co. Annika var den som fick uppdraget att tuffa till mitt hårsvall. För att säga det på rent heavy metal-språk: Fuck yeah, va coolt det blev! TACK!



Igår var det Annikas tur att tatuera sig - Kam och sax såklart! Men oxå en text till! Så får vi se när resten av gänget vågar sig hit ;)






Inga kommentarer: