torsdag 16 juni 2011

Att göra saker i rätt ordning...

Ibland kommer jag i ofas med bloggandet. Som nu tex när jag alldeles nyss har postat ett inlägg om Sweden Rock och semestern, när jag egentligen borde postat det i söndags. Gratulerade Sebban på studentdagen med bra tajming iallafall (tackar för trevlig studentfest!) och nu tänkte jag bara ösa ur mig lite dravel som hänt däremellan.

Festivalen var som sagt grymt bra. Det konstigaste med semester är att när man kommer tillbax till jobbet är det som att börja om på nytt med egentligen-helt-invanda-rutiner. Plånbok, nycklar, mobil - check! På något vis lyckades jag glömma nyckeln till inbrottsjalusierna i tisdags. Jag hade tagit av den från min nyckelknippa, av någon anledning... Mina stackars förvirrade kunder möttes alltså av en låst dörr med en lapp på "Gå runt och knacka på baksidan...". Jo, så glömde jag min dator hemma. Å jag som hade googlat gamar till Mickes backpiece. Micke fick ta med sig egen dator och (tack å lov) sen kom Linda och hjälpte oss (otekniska nötter) med skrivaren!

Dagarna innan jag drog på semester upptäckte jag att autoklaven inte ville fungera. Ringde min autoklav-mekaniker och lämnade in den på service i tisdags. Inte allvarligare än att en liten kabel hade lossnat/rostat/bränt, så det var snabbt kirrat - Tack Supinator för snabb och proffsig service!

Pratade med min webbkille Peter idag. Var rikitigt roligt att höra av honom. Dels för att höra om bröllop, bröllopsresa och vad han egentligen haft för sig det senaste. Men dessutom för att snacka jobb. Bilderna på min hemsida (och hela hemsidan) behöver uppdateras och det verkar som att han kan ta tag i det hyfsat snart - jeeeiiijjj! Under tiden pekar vi om hemsidan till bloggen. Känns mest rättvist så! Uppdaterade bilder på bloggen och ingen tidspress på Peter nu i sommartider! :)

Missade tisdags-boxen på Sportlife Rollsbo både nu i tisdags och förra veckan - skärpning! Annars tycker jag att jag har kommit igång hyfsat med träningen. Om inte annat kommer man ju ut på hundpromenader ;)

Nästa vecka är det lite ledighet igen - dock inte hela veckan (se tidigare inlägg angående semestertider). Midsommarfirande var det visst på schemat. Och (hör och häpna) fotboll i Gävle.

Ja, det var allt från ljugarbänken denna gång! Nästa inlägg ska handla mer om tatueringar ;)

Kram

Inga kommentarer: