onsdag 22 juni 2011

Bloggen har fått ny look!

Hade egentligen tänkt att ägna mig åt bokföring ikväll, men istället blev det en uppfräschning av bloggen. Har lagt till lite nya gadgetar och även snyggat till min Twitter-gadget! Längst ner på sidan hittar ni nu en enkät där ni kan rösta på snyggaste tatueringsstilen. Bara som en kul grej, men om jag märker att ni gillar't så kanske det blir fler kul omröstningar i framtiden ;)

För er som har smarta telefoner kan jag tipsa om att ladda hem en qr-läsare. Då kan ni skanna qr-koden nere till höger och läsa bloggen i telefonen. Läsa bloggen i telefonen kan ni såklart göra ändå, men det blir på ngt vis ännu coolare om man först får skanna en qr-kod ;) Eller är jag bara nördig nu?

Har även lagt till en länk i min länklista - nämligen länken till Fontpool! :) Många frågar om typsnitt och om jag kan "skriva ngt snyggt". Kolla Fontpool istället, där finns allt i typsnittsväg!

En annan ny, bra funktion är "sök i den här bloggen-rutan". Om det är ngt speciellt inlägg ni minns att ni sett eller inte minns att ni sett kan det vara värt ett försök att skriva in ett passande sökord. Oftast försöker jag skriva relevanta saker i mina inlägg, så letar ni t ex efter bilder på koifisktatueringar så testa att skriv "koi" i sökrutan - se vad som händer ;)

Njut av nya, snygga, enkla bloggen och glöm inte att dela på Facebook, Twitter, Blogger osv...

Share, share, share! :)

//Little Bird

Inga kommentarer: