lördag 8 maj 2010

Äntligen helg :)

Ibland kan man säga t.g.i.f. Så kände jag inte igår. Jag ville inte tacka någon för att det var fredag (allra minst en sagosnubbe som jag tror lika lite på som på jultomten;).
Det började ändå nice. Hade en go dag på jobbet med kunder som tex "Greken" och min "gamla stammis" Kristine. Motiven var självklara! Ett kors på Greken och old school-grejer på Kristine (återkommer med bilder:)
När jag kom hem väntade tacos och badtunna. Helt grymt! Sen var det läggdax för mig. Har insett för länge sedan att varken fest, sena nätter eller kombinationen av de båda funkar särskilt bra ihop med mig om jag ska jobba dan efter. Därför gick jag å la mig "i tid". Det gjorde tyvärr inte "resten av gänget" (som för övrigt bestod av endast två - men högljudda två- pers).
Knappt någon sömn, upp kl åtta, åka till jobbet. Vänta på kund... ingen kund? Vi skyller på askmoln! Två koppar kaffe med Jens! Tack Jens för att du finns! Tack koffein för att du finns!
Sen kom kund nr två (eller ja, kund nr ett då;) - Erika! Erika har hängt med i många år nu. Nuförtiden bor hon i urskogen och läser till smed! Coolt!! tycker jag :) Längesen vi sågs och nu fick jag äntligen fortsätta på hennes fantasy-sleeve! En Sleipner blev det, samt ett väldigt gulligt "promenadträd". Under dessa två timmar gick jag på koffein och viljestyrka!


Sedan var det maskinverkstad med Jocke "Maskinisten"! Vi (han) skruvade, mätte, fixade. Jag förklarade att jag fortfarande hade samma favvo bland de maskiner jag lånat och provat nu. Maskin nr 14! Den är lätt mycket bättre än många "massproducerade märkesmaskiner" jag testat innan. Och nu är den min! :) A pleasure doing business with you!

För den som är nyfiken - spana in Maskinisten på MySpace:

http://www.myspace.com/maskinisten

Och här är då min nya skönhet! Välkommen till studion lille vän - jag ska ta väl hand om dig :)



Erikas Sleipner och promenadträd! Blir schysst när vi får lagt lite bakgrund också...





Nu är det iaf helg ända tills på måndag. Min plan att börja kl ett på måndagar går det "sådär" med ;) Mest för att jag tycker det är så kul att jobba (och klämmer in kunder) men oxå för att ni kunder ska slippa vänta så länge på att få tid. Kaffe kl tio - sen kör vi! :)




Inga kommentarer: