måndag 3 januari 2011

Årskrönikan 2010!


Fem minuter innan tolvslaget på nyårskvällen googlade jag "fotografera fyrverkerier". Det var som jag trodde - lättare sagt än gjort. Den här bilden blev dock ok. Det är fantastiskt kul att ha återupplivat det gamla intresset för foto igen. 2010 var året då jag äntligen köpte mig en DIGITAL systemkamera. Har insett att man inte måste stå med sina sina egenhändigt rullade filmer i ett fotolabb för att det ska vara "på riktigt" :)


2010 var även året då jag insåg hur fantastiskt, j-kla kul det är med färgtatueringar. Både att bära dom (vi återkommer till det) och att göra dom! Trodde att jag alltid skulle vara en black n' grey-tjej, men har nu kommit på bättre tankar :)


fullrigged ship


pinup


squid


2010 var året då vi fick nytillskott i familjen. Hunken är en fantastisk hund, jobbig ibland, men man kan inte annat än att tycka om honom. 


Semestern gick till New York! En stad jag alltid kommer att längta tillbax till... Passade såklart på att tatuera mig - på New York Adorned. Letade även efter Paul Booths studio men hittade den inte. 



Ett askmoln över Europa, tack vare Eyjafjallajökull, höll på att sätta stopp för det MEN till slut gick semestern även till London...


...och till Gotland! Förutom att medeltida oss på medeltidsveckan tog jag upp ett nygammalt intresse - klättring! :)


Ett helt nytt intresse (om man inte räknar en kort period under 80-talet, då jag hade neonrosa rullisar) är att åka rullskridskor! Är alldeles för feg (och rädd om mina handleder) för att någonsin hålla på med roller derby men att åka lite med tjejerna är inte fel! Gärna med fika efteråt!


När jag inte rullar går jag (oftast). Här på fina Kärleksstigen i Kungälv! 


2010 var året då jag började med min backpiece - äntligen!! :) Och jag är glad att jag väntade tills då! Hade jag gjort den för ett par år sedan hade jag förmodligen inte insett att den skulle vara i färg ;) 

bild: www.swedenrock.com


2010 var ett av åren då vi, traditionen trogen, styrde kosan mot Sweden Rock Festival. Aerosmith, Billy Idol, Steel Panther och Bigelf var några av de band vi såg. Om 156 dagar är det dags igen. Då har vi Ozzy Osbourne, Rob Zombie, Joan Jett mfl att se fram emot! Andra konsertupplevelser under 2010 var tex Pink på Ullevi och Roky Erickson på Trägårn.

2010 var ett av åren vi INTE åkte till stugan på Åland :( Jag hoppas att det blir bättring på den fronten nu till sommaren 2011. Jag hoppas även att vi blir klara med vår garageuppfart hemma. Samt att jag lyckas ta mig iväg till Skagen och hälsa på min kompis Linda! Hon fyller år idag förresten - Grattis!! :)

Vad som än händer 2011, så tror jag att det blir ett bra år! :)

Prinsessbröllop, oljekatastrofen, "det historiska valet", jordbävningar, Idolfinalen och mycket annat fantastiskt, ledsamt, glatt eller omtumlande som hänt i världen lämnar jag till någon annan att blogga. 

Tack för året som varit! Och välkommen till ett nytt! :)




- kärlek - 

Little Bird

Inga kommentarer: