måndag 24 oktober 2011

Söndagsbloggar på en Måndag! + lite info om framtiden :)

Nu sitter jag här på måndag eftermiddag och bloggar om förra veckan. Summerar veckan gör man väl annars på en söndag?

Förra veckan var på många sätt spännande. På onsdagen var det Hannas första dag. Hanna kommer vara lärling här hos Little Bird varje onsdag och torsdag. Hon har inte tatuerat något än men är grymt duktig på att rita och är en allmänt kul, glad, trevlig tjej. Och dessutom "grym på att diska" som hon själv säger!

Jobbmässigt var förra veckan blandad som vanligt :) Kastade om lite i schemat och jobbade extra sent i torsdags för att få extra gott om tid i fredags. Kund, träning, lunch och sen gadda Ivan (!!!) för första gången! Han tyckte kanske att det gjorde lite ont, men ALL cred åt honom som gör en skitstor tatuering över hela sidan/revbenen första gången någon sätter nålen i honom. En Aztekisk krigare blev det och den får ni se när den är klar.

Lördagsjobb! Fortsatte på Manges samuraj-sleeve! :) På kvällen var jag (efter middag på Tre Indier) på nya Truckstop (den på Lindholmen) och kollade på Bob Wayne! "Bästa kvällen någonsin!" Grymt bra musik och härligt sällskap!

Och igår blev det långpromenad i Säveåns naturreservat med Linda och Hunken. En fantastisk, solig dag var det! Det kändes rätt okej med höst ändå ;) Sen soffläge, hämtmat och kolla film, som sig bör på en söndag. Sen ställde jag klockan på "tidigare än jag måste gå upp". Även om jag öppnar sent på måndagar tycker jag att det är gott att komma upp i tid och "ta vara på dagen". Dagens första kund avklarad och nu funderar jag på att gå en sväng till gymmet innan nästa...

Avslutar detta inlägg med lite info om framtiden. Hanna har jag ju redan presenterat. Kanske ska passa på att presentera Daniel oxå. Daniel kommer från och med första november jobba här tisdagar och fredagar. Han kommer ta egna kunder och tatuera under min bevakning. Det kommer nog dyka upp någon form av öppningserbjudande när Daniel börjar här, så håll utkik! Alla bokningar går via mig/Little Bird Tattoo - välkomna att boka! :)

1 kommentar:

Hanna sa...

Åh va du är snäll bästa söta Emma! Ja e faktiskt rätt grym på att diska. Jue. O bättre blir jag! Nu e de bara att öva på att dra av glapack lika bra som du så e ja nästan fullärd!
Puss H